آموزش ساخت اکسس پوینت مجازی ( VirtualAP ) در میکروتیک

چگونه در میکروتیک یک VirtualAP ایجاد کنیم؟ قبل از توضیحاتم باید بگم راه اندازی این سرویس خیلی آسان و به صرفه است و جالب اینجاست که توی اینترنت سرچ کردم و دیدم که مطلب خاصی بهش اشاره نشده بود. البته تقریبا سرویس جدیدیه.دوستان یکی از قابلیت های روتر وایرلس های میکروتیک virtual ap است ، که واقعا توجه ادمین شبکه رو به خودش جلب میکنه چرا که شما بدون هیچ هزینه ای ، یک روتر اکسس پوینت مجازی( حتی با مک آدرس مجازی) . روی آن همه سرویسهایی که یک روتر ارائه میدهد را روی آن اجرا خواهید کرد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

روش اجرای این سرویس باز هم عنوان میکنم که خیلی ساده است. برای انتخاب سرویس جدید گزینه virtual ap را میزنید. و حتی چندین اکسس پوینت مجازی میتوانید بسازید که لینک آموزش آن را توسط ویکی میکروتیک را در این مقاله آورده ام.تا بحال خیلی پیش اومده شما ادمین های عزیز میخواهید یک اکسس پوینت دیگه توی شبکه داشته باشید تا یه سری کارهای مخفی رو روی اون انجام دهید و پسورد آن هم به هیچ کس ندهید . اصلا اگر SSID آن را کارمندان مشاهده کنند اصلا نفهمند که مال شرکت خودشان است یا خیر .

وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو
وب سایت توسینسو

مثلا در دفتر مرکزی شرکت ما قرار بود هر کس بتواند به شبکه وصل شود ولی قرار نبود اینترنت بگیرد و فقط کاربران میبایست با گرفتن یوزر پسورد از ادمین وارد اینترنت شوند( ppoe server) (و اگر گوشی قرار میبود اینترنت بگیرد بایستی روی آن آی پی ست میکردم و من همیشه اونجا نبودم). ولی گوشی مدیر عامل و یا مهمان آنان که قرار بود اینترنت بگیرند باید به شبکه وصل میشدند برای این کار من یک Virtual Access Point روی میکروتیک راه اندازی کردم و اسم دیگری برای SSID آن قرار دادم و پسورد آن را فقط به شخص مدیرعامل دادم با این شرح دیگر کارمندان حتی توجه آنان به متصل شدن به یک اکسس پوینت دیگر نمیرفت چون در ماهیت فیزیکی هیچ جسم جدیدی نمیبینند.(خلاصه خیلی از درد سرها رفع میشود)


نظرات