محمد جواد صبری
مدرس و مشاور رسمی شرکت میکروتیک در ایران

آموزش اتصال میکروتیک به IBSng برای اکانتینگ و مدیریت کاربرها

چگونه از IBSng برای اکانتینگ و RADIUS سرور برای میکروتیک استفاده کنیم؟ چگونه IBSng را به Mikrotik متصل کنیم؟ با توجه به این که برای مدیریت اکانت ها نیاز به یک اکانتینگ مطمین است ، تصمیم گرفتم نحوه ردیوس میکروتیک به IBSng را برای شما فراهم اورم ، برنام IBSng یک اکانتینگ بسیار قوی است که امکان مدیریت حجم و زمان کاربران را می دهد ، دو حالت وجود دارد که نیاز به Accounting داریم یک PPPOE و یا VPN Server دو HotSpot ، برای اتصال درحالت PPPOE ویا VPN Server ابتدا به میکروتیک می رویم ، روی PPP کلیک می کنیم و سپس در پنجره PPP روی سربرگ Secrets کلیک می کنیم، در این قسمت می توان در میکروتیک نام کاربری تعریف کرد برای این که کاربران از ردیوس سرور چک شوند ، روی PPP Authntication & Accunting کلیک می کنید، تیک Use Radius و Accunting رو بزنید : و Interim Update : 00:00:30 را تنظیم کنید: (مانند شکل زیر):

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

این بخش فقط برای PPPOE و VPN Server است اگر از Hotspot بهره می برید از گزینه زیر بروید ، در منوی اصلی میکروتیک روی گزینه IP و زیر منوی Hotspot کلیک می کنیم ، در پنجره Hotspot به سربرگ Server Profile میرویم و روی پروفیل hotspot دوربار کلیک می کنیم و در پنجره بازشده به سربرگ RADIUS می رویم و تیک Use Radius را میزنیم ، این بخش فقط برای Hotspot است :

وب سایت توسینسو

ازینجا به بعد مشترک است، خوب حال در منوی اصلی میکروتیک روی Radius کلیک می کنیم و سپس علامت (+) را برای اضافه کردن ردیوس کلیک می کنیم ، از بین سرویسها ppp را انتخاب می کنیم. address همان آدرس سرور IBSng هستش ، در بخش Secret هم یک کدی به دلخواه خود وارد می کنیم. دقت داشته باشید که همین کد را به عنوان secret RAS ه IBSng نیز باید وارد کنیم. (ما در اینجا عدد دلخواه ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ را وارد کرده ایم)

PPP

حال تنظیمات بخش میکروتیک تمام است ، حالا می ریم به IBSng :

  1. SETTING > Add new RAS (به قسمت Setting رفته و add new ras میزنیم.)
  2. RAS IP : IP mikrotik (در این بخش آی پی سرور میکروتیک خود رو وارد میکنیم.)
  3. Secret : 123456789 (همان کدی که در بخش Radius سرور میکروتیک خود وارد کرده بودیم.)
  4. RAS Description : mikrotik (یک نام دلخواه برای RAS جدید خود انتخاب می کنیم.)
  5. RAS Type : Mikrotik
  6. سپس OK کنید و Charge و Group برای میکروتیک خود می سازیم.

تبریک می گیم میکروتیک به IBSng ردیوس شد. در دوره آموزشی MTCNA بصورت مفصل در این خصوص صحبت می کنیم و شما با مراجعه به همین لینک و شرکت در دوره آموزش MTCNA می تونید براحتی این سناریوها رو انجام بدید.


محمد جواد صبری
محمد جواد صبری

مدرس و مشاور رسمی شرکت میکروتیک در ایران

- مدرس رسمی کمپانی میکروتیک - مشاور رسمی کمپانی میکروتیک - مدرس دانشگاهی کمپانی میکروتیک - فعال در انجمن رسمی MIKROTIK ، متخصص در حوزه های زیرساختی مبتنی بر میکروتیک ، MTCNA ، MTCUME ,MTCRE، MTCWE ، MTCTCE,MTCIPv6E و ... - کارشناس ارشد کامپیوتر - گرایش نرم افزار

نظرات