آموزش تصویری Redirect کردن IP در میکروتیک و Block کردن IP

چگونه در میکروتیک یک آیپی را Redirect یا هدایت کنیم؟ چگونه یک IP را بلاک یا مسدود کنیم؟  کم و بیش با مفهوم Redirect آشنا هستیم بنده در این آموزش نحوه هدایت یا Redirect یک IP مشخص در میکروتیک (RouterOS 4.9) را به شما خواهم آموخت:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

1. برنامه winbox را اجرا مینماییم و به بخش IP>Firewall>Mangle میرویم، در این قسمت یک Mangle جدید اضافه میکنیم و در سربرگ General قسمت Chain را prerouting قرار میدهیم، در قسمت Dst. Address آدرس سایتی که میخواهیم از آن redirect شود را وارد میکنیم:

وب سایت توسینسو

2. در سربرگ Action قسمت Action گزینه mark packet را انتخاب کرده و برای New Packet Mark نامی به دلخواه "itpro redirect" وارد میکنیم و تنظیمات را ذخیره میکنیم:

وب سایت توسینسو

3. حال به بخش IP>Firewall>NAT میرویم یک NAT جدید اضافه میکنیم، در سربرگ General قسمت Chain را dstnat انتخاب کرده و Protocol را 6(TCP) قرار میدهیم سپس Dst. Port را 80 و در قسمت Packet Mark نامی که برای Packet Mark انتخاب کرده بودیم "itpro redirect" را وارد میکنیم:

وب سایت توسینسو

4. در مرحله آخر در سربرگ Action قسمت Action گزینه same را انتخب میکنیم و در قسمت To Addresses مشخصات IP سایتی که میخواهیم به آن redirect کنیم (در اینجا IP سایت tosinso.com) را وارد میکنیم و در نهایت قسمت To Port را 80 وارد کرده و تنظیمات را ذخیره میکنیم:

وب سایت توسینسو

کار تمام است حال با وارد کردن آدرس 2.2.2.2 در مرورگر خود به سایت tosinso.com هدایت (Redirect) می‌شوید.

  • نکته: شما میتوانید از همین روش برای بلاک کردن یک IP خاص استفاده کنید، فقط کافیست مرحله اول در قسمت Dst .Address مشخصات IP مورد نظر خود برای بلاک کردن را وارد کنید.

نظرات